Edith
Vanuit mijn werk als ergotherapeut, waar ik gespecialiseerd ben in prikkelverwerking, zie ik een behoefte op scholen. Een behoefte van leraren (& ouders) maar vooral van kinderen.
Kinderen waarbij de prikkelverwerking niet binnen “de norm” valt. (En dat zijn er steeds meer in onze snelle maatschappij)
Waarbij de verwachting wel is dat zij mee moeten draaien in de maatschappij. Die verwachting zorgt soms, of vaak, voor wrijving. Ik heb het geluk dat ik samen mag werken met verschillende scholen,kinderdagverblijven en instellingen, daar al veel uitleg en verandering kan bieden. Het was alleen nog niet genoeg.
En toen kwam daar een idee…
Wat nu als dat breder gedragen zou worden zonder fysiek aanwezig te hoeven zijn?
Wat nu… als er een manier is waarop er meer begrip is?
Of eigenlijk vooral, een manier van zelf regulatie?
Daarin wilde ik iets ontwikkelen. En dat heb ik samen met Anneke gedaan.
Moefpad; matten die in een behoefte voorzien. Die zorgen voor zelfregulatie.